Wat is Nieuw 2018
Wat is Nieuw > Wat is Nieuw 2018
 

Glossary Item Box

Sinds de laatste versie, 8703, heeft de ontwikkeling van WinTree niet stil gestaan. In versie 8810, die beschikbaar is vanaf mei 2018, is een groot aantal grote en kleine aanpassingen gemaakt, die voor veel WinTree gebruikers een vereenvoudiging van het werk kunnen betekenen.

 

Een belangrijke verandering is de mogelijkheid om e-mailteksten beter op te maken en teksten te voorzien van samenvoegvelden (als vervanging van huidige @-codes). Maar er is ook tijd besteed om WinTree sneller en beter te laten werken, aanpassingen die niet altijd 'zichtbaar' zijn maar zeker de algemene werking verbeteren. Naast weer een groot aantal doorgevoerde gebruikerswensen en verbeteringen introduceert TSD met deze nieuwe versie: De WinTree App.


De nieuwe WinTree App is het verlengstuk van WinTree software op een smartphone, met eenvoudig en functioneel bedieningsgemak. De app is gekoppeld aan de WinTree database, waardoor relevante en actuele bedrijfsgegevens altijd binnen handbereik zijn. Binnen en buiten zijn nu nog beter met elkaar verbonden. Lees hier meer over op de pagina WinTree App.

 

Onderstaand een overzicht van de belangrijkste, handigste, meest in het oogspringende issues die in deze versie opgenomen zijn. Deze lijst is zeker niet compleet. Tijdens het werken met WinTree kunnen nog andere nieuwe velden of functies naar voren komen. Wanneer niet duidelijk wat de functie precies doet dan zijn de medewerkers van de serviceafdeling van TSD altijd beschikbaar om vragen hierover te beantwoorden.

Een e-mail met een duidelijke omschrijving, bij voorkeur voorzien van print-screens, naar support@tsd.nl is voldoende.

 

De nummers in de titel in onderstaand overzicht verwijzen naar een intern referentienummer. Vermeld bij vragen over het issue altijd dit nummer. Punten met (B) in de titel zijn voor alle gebruikers, ongeacht de modulesamenstelling, beschikbaar. Andere punten zijn meestal module afhankelijk.

 

ShowBedrijfsadministratie

ShowAssortiment

ShowOnderhoud voorraad, in lijstvak per partij indeelprioriteit aan te passen

In het menu Onderhoud voorraad kan direct in het lijstvak per regel de indeelprioriteit aangepast worden. Hiervoor is een aparte kolom met een dropdownlijst beschikbaar. Met behulp van een multiselectie van regels kan ook de indeelprioriteit van meerdere regels in een keer aangepast worden.

Indien direct in het lijstvak de indeelprioriteit wordt aangepast dan wordt dit niet als een voorraadmutatie in een log vastgelegd. Dit geldt overigens ook voor het muteren van de indeelprioriteit via het tabblad “Partij informatie”.

Issueno. 20619 (Version mei 2018)

ShowReport 264 - Catalogus met barcodes afdrukbaar

Na het aanmaken van een catalogus kan met dit document een afdruk gemaakt worden waarbij de EAN-barcode uit het assortiment wordt afgedrukt. Dit document kan ook vanuit een aangemaakte overlijst afgedrukt worden. Wanneer de overlijst niet getotaliseerd is aangemaakt, dus de partijen worden getoond, dan kan door middel van een afdrukinstelling ook de partij-barcode afgedrukt worden.

Behalve de barcode in cijfers wordt ook de streepjescode op het document afgedrukt.

Issueno. 20298 (Version mei 2018)

ShowOverlijst: gebruik staffelprijzen en aantallen op basis van handelseenheden

Wanneer WinTree gebruikt wordt met module 70, Handelseenheden, dan bestaat de mogelijkheid om een overlijst aan te maken waarbij de staffeling uit de handelseenheden gebruikt kan worden om een overlijst met maximaal 6 staffelprijzen en aantallen te maken (zie ook issue 19928, Wat is Nieuw 2017). Deze lijst met staffelkolommen kan geëxporteerd worden naar Excel, maar het is ook mogelijk om deze prijzen via TCM naar een klant te sturen.

 

Neem contact op met TSD om deze extra optie te gebruiken

Issueno. 20275 (Version mei 2018)

ShowVoorraadopname: met batchscanner én tablet

Voor gebruikers van de Cash & Carry module is een voorraad-controle functie beschikbaar voor de batch scanners. Voor gebruikers met productievoorraad is een voorraad-controle functie beschikbaar voor gebruik op een Windows-tablet. Het was tot nu toe niet mogelijk om beide functies tegelijk te gebruiken. Was de functie voor voorraadopname met behulp van een batchscanner (module 125) actief en werd dan ook Voorraadopname met een tablet (module 19) geactiveerd dan verviel daarmee de functie om de voorraad met de batchscanner op te nemen.

 

Met behulp van parameter 2506 kan ingesteld worden dat beide modules nu wel gelijker tijd gebruikt kunnen worden. Beide functies maken gebruik van verschillende type voorraadsets. Daarom dient nu bij het aanmaken van een voorraadset de keuze gemaakt te worden of de set bestemd is om voorraad met de batchscanner of via de tablet te gaan tellen. Na het toevoegen van een nieuwe set en het invoeren van een beschrijving kan via een dropdownlijst Opname via Tablet of Batchscanner geselecteerd worden. De voorkeurwaarde van de dropdownlijst is Tablet (deze functie wordt het meest door WinTree gebruikers gebruikt). Afhankelijk van de gekozen optie worden de beschikbare velden, knopen en verwerking aangestuurd. Is een set eenmaal aangemaakt dan kan het type niet meer aangepast worden.

Issueno. 20141 (Version mei 2018)

ShowMinimale voorraad: datum reeks instellen per regel

Indien parameter 2462 door TSD is ingesteld is het mogelijk om in een aanvulset per regel een datumreeks op te geven. Bestaande of nieuwe aanvulregels krijgen standaard de datumreeks 1-1-<<huidige kalenderjaar>> tot en met 31-12-<<huidig kalenderjaar>>. Deze reeks is per regel aan te passen. Door middel van een multiselectie zijn ook meerdere regels collectief van een andere datum reeks te voorzien.

 

Tijdens het aanvullen van een set wordt op basis van de Windows-datum bepaald of regels aangevuld moeten worden. Valt de ingestelde datumreeks  buiten de datum van aanvullen dan zal de regel niet op de aanvullijst terecht komen. Het bepalen van de aan te vullen voorraad kan ook op de achtergrond gebeuren. Hiervoor moet parameter 2330 op waarde 1 gezet worden.

 

Neem contact op met TSD om parameter 2462 in te stellen.
Parameter 2330 kan door een WinTree gebruiker zelf via de parameter-tabel ingesteld worden.

Issueno. 19901 (Version mei 2018)

ShowOffertes

ShowVerkooporders

ShowNog te leveren document: afdrukken op basis van takenlijst Office Manager

De verkooporderoverzicht-lijsten 80, 81, 90 en 365 kunnen door TSD voorzien worden van een extra afdrukselectie op Takenlijsten die met WinTree Office Manager samengesteld kunnen worden.

In Office Manager kan op basis van geboekte agenda items een takenlijst voor medewerkers gemaakt worden. Bij het afdrukken van genoemde verkooporderoverzichten kan hier op geselecteerd worden waardoor alleen die orders afgedrukt worden van klanten die in de takenlijst staan.

Neem contact op met TSD als deze afdrukselectie toegevoegd moet worden. Voorwaarde is natuurlijk wel dat WinTree Office manager gebruikt wordt.

 

Issueno. 20849 (Version mei 2018)

ShowOrderbevestiging: afdrukinstelling op leverweek (B)

Op basis van de leverdatum uit de verkooporder kan op de orderbevestiging deze datum ook afgedrukt worden als de leverweek. Hiervoor is een extra afdrukinstelling aan document 4, Orderbevestiging toegevoegd.

Issueno. 20241 (Version mei 2018)

Show Uitleveren verkooporders-menu: gegevens uit de verkooporder leidend (B)

Bij het verwerken van verkooporders met behulp van het menu Verkooporders -> Uitleveren verkooporders is aan het pop-upmenu een extra instelling toegevoegd. Met 'Instellingen van de order(s)' (is standaard geselecteerd) worden de werkbonnen gemaakt met de instellingen die in de verkooporder zijn ingegeven. De leverdatum, betalingsconditie, leveringsconditie en eventueel afwijkende afleveradressen worden vanuit de verkooporder naar de werkbon gezet.

 

Ook wanneer meerdere verkooporders geselecteerd zijn en tegelijk worden verwerkt zullen bij deze instellingen de gegevens uit de verkooporder leidend zijn voor de werkbon. Wordt gekozen voor 'Afwijkende instellingen' dan zullen alle verkooporders in werkbonnen worden gezet waarbij de instellingen uit het pop-upscherm bij ALLE werkbonnen gebruikt worden.

 

LET OP: indien de verkooporder een leverdatum  ‘< dan vandaag’ heeft dan krijgt de werkbon automatisch de datum van vandaag als leverdatum.

Wordt de instelling 'Afwijkende instellingen' gekozen dan worden alle geselecteerde verkooporders in werkbonnen gezet waarbij de instellingen die in het pop-upscherm worden geselecteerd (o.a. leverdatum en leveringscondities) in alle nieuwe werkbonnen toegepast.  Parameters 814 t/m 816 worden bij deze afwijkende instellingen nog gewoon gebruikt. Lees ook de uitgebreidere handleiding in het hoofdstuk Bedrijfsadministratie -> Verkoop - > Verkooporders.

Issueno. 19463 (Version mei 2018)

ShowWerkbonnen

ShowCMR - klantnummer in vak 5 met bijlage vermelden

In de eigenschappen van het invoerscherm van de CMR kan ingesteld worden dat in vak 5 ook het klantnummer van de klant afgedrukt wordt. In de eigenschappen is hiervoor de checkbox “Klantnummer in veld 5” aanwezig.

Issueno. 20720 (Version mei 2018)

ShowGebruik functie Verpakkingen aangepast

Met behulp van parameter 1163 kan ingesteld worden dat een werkbon verdeeld kan worden over verpakkingen. Deze functie is vooral nuttig voor bedrijven die exporteren naar landen buiten de EU waarbij de planten verpakt worden in dozen. In de werkbon kunnen de regels dan verdeeld worden over de verschillende dozen. Deze informatie kan vervolgens op een verzendlijst afgedrukt worden.

Deze functie heeft nu een extra parameter (2485) waarmee bij het verdelen van een verpakkingsregel de velden "eenheden"  en "eenheid"  vrij te muteren zijn. Deze gegevens worden in WinTree®  opgeslagen in de tabel werkbonregels_verpakking. Ook deze informatie is nu op verzendlijsten maar ook verpakkingsetiketten af te drukken.

 

Neem contact op met TSD om deze verbeterde functie te gebruiken.

Issueno. 20715 (Version mei 2018)

ShowVerzendlijst: BTW-nummer klant in teksten toe te voegen (B)

In de kop- en sluittekst  van de verzendlijst kan door middel van een |  | -code het BTW nummer van de klant als samenvoegveld toegevoegd kan worden.

Zie ook issue 20101, Wat is Nieuw 2018 en de aangepaste handleiding over het beheer van teksten.

Issueno. 20206 (Version mei 2018)

ShowMeervoudig indelen: multiselectie van regels

Bij het indelen van met name samengestelde artikelen kunnen nu eenvoudiger eerst de benodigde partijen geselecteerd worden, waarna per geselecteerde partij de juiste indeelaantallen ingevuld kunnen worden.

 

Om hier gebruik van te maken moet parameter 2454 op waarde 1 gezet worden. Wanneer nu bij het indelen van verkoop- of werkbonregels in het indeelscherm het vinkje in de check box 'Automatisch aantallen invullen' uitgezet is, dan zal bij het selecteren van een voorraadpartij het onderste deel van het indeelscherm (deel waar de beschikbare voorraadpartijen getoond worden) geopend blijven. Nadat alle partijen zijn aangeklikt (deze worden in het bovenste deel van het indeelscherm geplaatst), moet het onderste deel van het indeelscherm gesloten worden door op [Annuleren] te klikken. Vervolgens kunnen bij de geselecteerde partijen in het nog geopende deel van het indeelscherm, de indeelaantallen ingevoerd worden. Is de regel volledig ingedeeld dan staat het verkeerslicht op groen en kan op [Klaar] geklikt worden.

Issueno. 20111 (Version mei 2018)

ShowFacturen

ShowInkoop

ShowGewenste Verkoopprijs partij invoeren in Inkoopaanbieding doorzetten naar Voorraadpartij

Met behulp van parameter 2283 kan ingesteld worden dat per inkoopaanbiedingsregel een Gewenste Verkoopprijs ingevuld kan worden. Deze prijs wordt bij het maken van een inkoopregel, op basis van de inkoopaanbiedingsregel, meegenomen naar de afroep en komt vervolgens (eventueel na het ontvangen van goederen) in de voorraadpartij terecht. Tijdens het boeken van de inkoopregel, het afroepen en ontvangen kan deze gewenste verkoopprijs van de partij altijd aangepast worden. Ook wanneer de partij een eigen locatie staat kan deze gewenste verkoopprijs nog aangepast worden.

Issueno. 20832 (Version mei 2018)

ShowInkooporders: per regel de indeelprioriteit aan te passen

In het menu Inkooporders kan direct in het lijstvak per regel de indeelprioriteit aangepast worden. Hiervoor is een aparte kolom met dropdownlijst beschikbaar. Met behulp van een multiselectie van regels kan ook de indeelprioriteit van meerdere regels in een keer aangepast worden.

Issueno. 20618 (Version mei 2018)

ShowOntvangstregel geheel afboeken

In het menu Inkoop – Ontvangst goederen kan een geheel afgeroepen, maar nog niet ontvangen, partij afgeboekt worden. Selecteer hiervoor de regel en vul het af te boeken aantal in (kolom Aantal). Klik vervolgens op [Afboeken]. Bevestig de vraag in de pop-up met [Ja] en de ontvangstregel wordt afgeboekt. Het ingekochte aantal wordt met het afgeboekte aantal verlaagd.

Issueno. 20129 (Version mei 2018)

ShowRelaties

ShowDocument versturen naar meerdere e-mailadressen (B)

In het menu Relaties -> Onderhoud Relaties kan op het tabblad Communicatie per document aangegeven worden of bij het versturen per e-mail een CC en/of BCC meegestuurd moet worden. Hiermee wordt het dus mogelijk om bijvoorbeeld de facturen ook direct door te mailen naar de boekhouder voor de verwerking in de boekhouding. Per document kan hiervoor een contactpersonen met een opgeslagen e-mailadres (ingevoerd op het tabblad Kontaktpersonen) worden geselecteerd. Een extra contactpersoon kan of bij de CC en/of bij de BCC aangevinkt worden. Daarnaast kan in een vrij veld eventueel 1 of meerdere extra email adressen ingevoerd worden. Deze extra adressen moeten dan gescheiden door een punt komma (;) ingegeven worden.  Voorwaarde is dat de uitvoervoorkeur voor het document op e-mail staat of dat de uitvoervoorkeur van de relatie op e-mailen staat. Staat de voorkeur bij de relatie op e-mail laat dan het document 'Standaard' staan.

Issueno. 17225 (Version mei 2018)

ShowAlgemeen

ShowGebruik wachtwoorden verbeterd (B)

Het gebruik van wachtwoorden bij het inloggen van WinTree®  is verbeterd. Deze veelal technische aanpassingen zijn noodzakelijk om in de toekomst WinTree®  ook via bijvoorbeeld Apps veilig toegankelijk te maken.

 

De verbetering die direct in WinTree®  zichtbaar is, is de optie (checkbox Onthouden) om in het inlogmenu van WinTree®  het wachtwoord van de gebruiker op te slaan. Iedere keer wanneer WinTree®  dan op de computer wordt opgestart met deze gebruikersnaam zal het wachtwoord al ingevuld zijn.

Issueno. 18931 (Version mei 2018)

ShowIndelen: filter op ZP aanpassen (B)

Met behulp van parameter 1311 kon al ingesteld worden dat verkoop- en werkbonregels van klanten, die in de klantgegevens aangevinkt zijn dat ze ZP-kwaliteit vereisen, niet ingedeeld kunnen worden op partijen waaraan geen ZP-paspoort gekoppeld is. In verband met de aangepaste regelgeving is deze filter aangescherpt. Het filter controleert niet alleen op de paspoortcode ZP maar ook op de subcode b2.

Hierdoor kunnen planten behorend tot de geslachten Ulmus, Pinus en Prunus die ZP, b3 of ZP, d01 als paspoortcode moeten krijgen altijd ingedeeld worden. Ook al heeft de voorraad of inkooppartij deze paspoortcode niet.

 

De Naktuinbouw heeft plannen, ingegeven door veranderde Europese regelgeving, om de huidige paspoortmethode te veranderen. Dit zal waarschijnlijk in 2019 gaan gebeuren en dan zal ook de paspoortmethode in WinTree hier op aangepast worden. Hoe de aanpassingen er precies uit gaan zien is op dit moment nog niet duidelijk bij de Naktuinbouw.

 

LET OP: Iedere Wintree-gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het op de juiste wijze toepassen van de regelgeving omtrent het toekennen van paspoortcodes en subcodes. WinTree is daar slechts een hulpmiddel bij.

Issueno. 20971 (Version 2018)

ShowE-mailtekst beter in te stellen (B)

De huidige manier waarop het e-mailonderwerp vanuit WinTree® gevuld wordt, werd door veel gebruikers als te beperkt gezien. Omdat e-mailen vanuit WinTree® door steeds meer bedrijven gebruikt wordt, is het gebruik van betere opgemaakte e-mailberichten nu ook in WinTree®  mogelijk.

 

Lees alles over het gebruik van de HTML-editor voor e-mailberichten en de verbeterde opties van samenvoegvelden in de handleiding Stamgegevens -> Teksten.

Issueno. 19987 (Version mei 2018)

ShowSamenvoegvelden voor document teksten uitgebreid (B)

Het aantal beschikbare samenvoegvelden om in teksten van kop- en sluitteksten van documenten op te nemen is uitgebreid. De huidige @-codes zijn vervangen door | | - codes. Alle bestaande @-codes zijn na het installeren van de nieuwste WinTree® -versie omgezet naar | |-codes. Ook de bestaande teksten zijn aangepast.

 

Lees voor alles over het verbeterde gebruik van de samenvoegvelden de handleiding Stamgegevens -> Teksten.

Issueno. 19555 (Version mei 2018)

ShowLeverweek: algemeen gebruik van leverweken ipv leverdatum (B)

Steeds meer gebruikers van WinTree hebben te maken met weken waarin geleverd moet worden. Een klant wil in week 24 de planten. Niet op specifiek 11 juni.

Door middel van parameter 2323 kan een leverdatum vervangen worden door een leverweek. De waarde van deze parameter moet op 1-7 gezet worden waarbij 1=Zondag, 2=Maandag,.. 7=Zaterdag, om leverweken te gebruiken.

 

Is deze parameter gevuld dan wordt elke datuminvoer en het weergaveveld in het programma omgebouwd naar een weergave 'dd-mm-jj | ww'. Het weeknummer is niet direct in WinTree®  in te voeren, maar kan via het pop-upscherm voor de datum geselecteerd worden door op het weeknummer te klikken. Als op een weeknummer geklikt wordt dan wordt de ingestelde voorkeurdag (uit parameter 2323, meestal de zondag) van die week in het datumveld geplaatst.

Wanneer een datum niet op die ingestelde dag valt, dan krijgt het datumveld een groene achtergrondkleur. Zo is in een oogopslag te zien of de datum op de "standaard dag" staat ingesteld of dat er bewust een ‘echte’ datum is gekozen.

 

De functionaliteit voor weeknummers valt of staat met het correct gebruik van seizoenen. Wanneer de einddatum van het seizoen in de systeemtabel (bestand –> Instellingen) in het verleden valt, zal het gebruik van weeknummers geblokkeerd worden (een weeknummer zonder jaar zegt niets). Bij het afdrukken zal dus niet alleen naar de week gekeken worden, maar ook of de datum in het seizoen valt.

Een groot aantal documenten is voorzien van een leverweek-selectie.


Door TSD kan de leverweek ook op verschillende plaatsen in WinTree®  extra zichtbaar gemaakt worden. Neem hiervoor contact op met TSD.

Issueno. 17632 (Version mei 2018)

ShowBeschikbare samenvoegvelden ook nog door TSD uit te breiden (B)

Standaard is het aantal samenvoegvelden voor teksten op documenten en in e-mailberichten uitgebreid. Het is echter nog steeds mogelijk dat een bepaald veld uit de database niet een standaard samenvoegveld is.

 

Op verzoek van een WinTree-gebruiker kan TSD extra, op maat gemaakte, samenvoegvelden aan de standaard lijst toevoegen. Neem contact op met TSD indien extra samenvoegvelden gewenst zijn.

Issueno. 19319 (Version mei 2018)

ShowTreecommerce Messenger

ShowFinanciële Administratie

ShowIncasso facturen, ook in overzichten tonen (B)

In overzichten --> Debiteuren /crediteuren is per factuur, kolom Incasso, zichtbaar of het om een incassofactuur gaat. Deze checkbox is hier niet uit te vinken. Ook op de documenten 127, 141, 432, 433 wordt in de regel met de leveranciers/klantgegevens aangegeven of Automatische incasso bij de  leverancier/klant actief is.

Issueno. 17854 (Version mei 2018)

ShowCash and Carry

ShowVerbetering functie Retouren boeken vanuit Cash & Carry

In het Cash and Carry programma kan door TSD een button voor het boeken van Retouren geactiveerd worden. Met deze knop wordt het retouren-menu geopend waarin gefactureerde regels van de geselecteerde klant. Per regel kan nu een retour aantal ingevoerd en verwerkt worden. Het verwerken van deze retourregels gaat op gelijke wijze als via het retouren-menu (menu Verkoop -> Retouren). Het grote verschil zit in de afhandeling van de factuurregels van de retour boekingen. Wordt het retouren-menu via het Cash and Carry menu geopend dan komen de retourregels altijd in het Cash and Carry menu terecht om daar via betalingen afgehandeld te worden. Het is voor deze regels dus niet mogelijk om geen creditregel te maken. In de pop-up die geopend wordt bij het verwerken van de retour-aantallen is tekstueel duidelijk zichtbaar dat de retouren via het Cash and Carry menu afgehandeld worden.

 

In het Cash and Carry menu zijn de retour regels duidelijk te herkennen aan de tekst Retour, het negatieve aantal en de rode totaal prijs van de regel. Aan de retourregels kunnen gewone verkoopregels (handmatig geboekt of ingelezen via een scanbestand) toegevoegd worden. Indien een kassabon wordt afgedrukt zal bij een negatief totaal bedrag de tekst Totaal Credit afgedrukt worden.

 

Neem contact op met TSD om verbeterde functie te activeren.

 

Issueno. 19276 (Version mei 2018)

ShowBetalingsconditie factuur bepaald door betaalwijze

Per betaalwijze kan een voorkeur betalingsconditie ingesteld worden. Wordt bij het maken van facturen een betaalwijze geselecteerd dan wordt de gekoppelde betalingsconditie, inclusief eventueel ingevoerde tekstblokken, aan de factuur gekoppeld. Wordt de betaalwijze in de factuur gewijzigd dan zal ook de betalingsconditie en teksten wijzigen. Wordt een factuur aan meerdere betaalwijze gekoppeld dan zal de betalingsconditie uit de betaalwijze met het laagste volgnummer geselecteerd worden.

Issueno. 20938 (Version mei 2018)

ShowOffice Manager

ShowNog te leveren document: afdrukken op basis van takenlijst

De verkooporderoverzicht-lijsten 80, 81, 90 en 365 kunnen door TSD voorzien worden van een extra afdrukselectie op Takenlijsten die met WinTree Office Manager samengesteld kunnen worden.

In Office Manager kan op basis van geboekte agenda items een takenlijst voor medewerkers gemaakt worden. Bij het afdrukken van genoemde verkooporderoverzichten kan hier op geselecteerd worden waardoor alleen die orders afgedrukt worden van klanten die in de takenlijst staan.

 

Neem contact op met TSD als deze afdrukselectie toegevoegd moet worden. Voorwaarde is natuurlijk wel dat ook WinTree Office manager gebruikt wordt.

Issueno. 20849 (Version mei 2018)

ShowPlantinfo

ShowIcoon van kenmerken af te drukken

In de plant-kenmerkenlijst kan per kenmerkwaarde een icoon opgeslagen worden. Deze opgeslagen Icoontjes kunnen nu ook door TSD in etiket-lay-outs toegevoegd worden.

Neem contact op met TSD om gebruik te maken van deze afdrukoptie.

Issueno. 19188 (Version mei 2018)

ShowImporteren inheemse namen en plantomschrijvingen

Op basis van Excel-bestanden is het mogelijk om inheemse namen en plantomschrijvingen aan WinTree®  toe te voegen.

Neem contact op met TSD voor meer informatie over deze mogelijkheid

Issueno. 20520 (Version mei 2018)